E-shop
Domov / Čína nezaháľa s komerčným využitím dronov – kuriérov na trojkolkách nahrádzajú drony

Čína nezaháľa s komerčným využitím dronov – kuriérov na trojkolkách nahrádzajú drony

Kým sa v Európe a Amerike pripravujú zákonodarcovia a výrobcovia dronov na ich masívnejšie komerčné využívanie, Čína ich v tomto sektore rapídne predbehla. Jeden z popredných čínskych eshopov, spoločnosť JD, sa pustila dosť razantne do expedovania balíčkov pomocou dronov v odľahlých oblastiach Číny.   Xinhua.net uvádza, že novoročné darčeky boli v tomto roku doručované prostredníctvom dronov ako skúšobný projekt predovšetkým do […]

Dron logistickej spoločnosti SF Express

Kým sa v Európe a Amerike pripravujú zákonodarcovia a výrobcovia dronov na ich masívnejšie komerčné využívanie, Čína ich v tomto sektore rapídne predbehla. Jeden z popredných čínskych eshopov, spoločnosť JD, sa pustila dosť razantne do expedovania balíčkov pomocou dronov v odľahlých oblastiach Číny.   Xinhua.net uvádza, že novoročné darčeky boli v tomto roku doručované prostredníctvom dronov ako skúšobný projekt predovšetkým do vidieckych oblastí. „Hoci online nakupovanie sa stalo pre čínskych zákazníkov bežnou dennou rutinou, odľahlé dediny čelili problémom s doručovaním tovaru. Na začiatku januára boli preto UAV zapojené do procesu doručovania balíkov v čínskej oblasti Guang'an ako možné riešenie tejto situácie, “ uvádza Xinhua.   Pre portál dronelife.com uviedol mediálny tím spoločnosti JD, že ich kuriérsky program je jedinečný. „V roku 2015 sme začali vyvíjať drony a na doručovanie tovaru sme ich začali využívať v roku 2016,“ hovorí JD. „Náš program doručovania balíčkov pomocou dronov je prvý na svete svojho druhu. Pomáha ďalej podporovať našu víziu poskytnúť všetkým spotrebiteľom prístup ku kvalitnému tovaru bez ohľadu na to, kde sa nachádzajú. “   Spoločnosť JD uvádza, že 50 % dodávok do oblasti Guang'an je zastrešených pomocou dronov. „Dvaja zamestnanci na plný úväzok riadia drony, ktoré sú ďalším zamestnancov vyzdvihnuté na prepravných staniciach odkiaľ sa dostanú k zákazníkom,“ uvádza Xinhua.   „Kuriérovi trvá  cesta k zákazníkovi na vidieku a späť na prepravnú stanicu zvyčajne hodinu na trojkolke, ale dron na túto cestu hornatou krajinou potrebuje len šesť minút,“ povedal zamestnanec riadiaci UAV s priezviskom Xiong.   Čínska logistická spoločnosť SF Express je prvou spoločnosťou v Číne, ktorej bola schválená licencia na prevádzku komerčných letov bezpilotných strojov za účelom kuriérskych služieb. Drony tejto spoločnosti majú maximálnu hmotnosť 30 kg, čo je tak akurát na rozvoz čerstvých potravín, oblečenia či elektroniky.     Zdroj: dronelife

magnifiercrosschevron-down