DJI Mavic Air – všetky dostupné informácie



DJI Mavic Air Onyx Black u SmartWear.sk 😉

Ako už všetci vieme spoločnosť DJI pred pár dňami predstavila nový dron s názvom Mavic Air. Ide o kompaktný dron s 3-osovým závesom (hmotnosť: 430g, rozmery v zloženom stave: 168×83×49 mm, v rozloženom stave: 168×184×64 mm), kamerou ktorá zvládne 4k30, 2.7k60 a 1080p120fps, čiže aj z vtáčej perspektívy budeme môcť vytvoriť spomalené zábery. Dátový tok videa je 100Mbps. Čo sa týka fotografií, Mavic Air dokáže fotiť do RAW-u (.dng), džejpegu (.jpeg) a navyše nám pribudla nová funkcia HDR a 32MP sférická fotografia. Čo sa týka ostrenia, tak ide o celoplošný fokus, takže sa nemusíme báť rozostrenia obrazu ako pri DJI Mavic Pro. 

 

Porovnanie HDR a klasickej fotografie. Vľavo HDR a vpravo klasická fotografia | Zdroj: dji.com

Mavic Air je osadený objektívom so zorným poľom 85° (Mavic Pro 78.8°, Spark 81.9° ) a svetelnosťou f/2.8. Za objektívom je ukrytý senzor CMOS 1/2.3″. Mavic Air je najkompaktnejším dronom od DJI, ktorý je osadený 3-osovým závesom (pre porovnanie DJI Spark obsahuje 2-osový gimbal) a vďaka tomu je obraz krajší, stabilnejší a ostrejší. Záves má lepšiu konštrukciu uchytenia ako Mavic Pro. Pri Mavic Pro sa sem-tam môže stať, že pri nárazovom vetre alebo prudkom pohybe sa obraz zatrasie. Gimbal je totižto osadený na tenkých gumičkách a rýchli pohyb môže spôsobiť jeho roztrasenie, čo sa prejaví trhavým pohybom v zábere = pokazený záber.

 

 

Navyše kamera je osadená tak, až pri lete v plnej rýchlosti (28km/h) nie sú v zábere vidieť vrtule. Poukazoval na to aj Devin Graham vo svojom videu. Teda s výnimkou režimu šport (68,4km/h). Vtedy vrtule už trocha narušujú obraz. Ináč kamera by mala byť rovnaká ako v DJI Mavic Pro, no nám príde po vzhliadnutí rôznych videí o niečo slabšia. Najmä čo sa dynamického rozsahu týka (zachytenie svetlých a tmavých časti súčasne). Pekne je to vidieť vo videu od Devina Grahama, ktorý si na svoj test vybral zaujímavé miesto – link na video. Všímajte si obraz. Ľadovec je pekne vykreslený, ale všetko ostatné je dosť tmavé.

 

Casey Neistat a jeho porovnanie | Zdroj: youtube.com/caseyneistat

Porovnaní je na internetoch už veľa. Ako príklad môžeme použiť video od Neistata a FunForLouis. V Neistatovom videu nám príde, ako sme písali vyššie, že kamera z Mavic Pro má o trochu lepši dynamický rozsah a z videa od FunForLouis sa nám zase zdá, že Mavic Air dokáže zachytiť viacej detailov. Môže za to pravdepobne aj vyšší dátový tok (Mavic Air 100Mbps, Mavic Pro 60Mbps, Spark 24Mbps). Ide o drobné rozdiely, ktoré je možné v postprocese dohnať. Krásne porovnanie nájdete vo videu od iPhonedo. V jeho videu krásne porovnáva obrazovú kvalitu a veľkosť.

 

Určite odporúčame pozrieť aj jeho druhé video:

Dizajn a senzory

 

Čo sa týka dizajnu, tak Mavic Air je trocha iný, odlišný od svojich bratov. Dizajn je viac futuristický a popravde nám sa až tak moc nepáči. Ale je to náš subjektívny pohľad. Chápeme, že DJI ide s dobou a určuje smer. Za ďalšie, dizajn výrazne ovplyvňuje konštrukcia a aerodynamika, ale aj tak nám Mavic Air moc “nešmakuje”.

 

Mavic Air je napumpovaný senzormi | Zdroj: dji.com

Po Phantom 4 Pro a Inspire 2 sme sa dočkali zadných senzorov aj v nižšej triede. Výrobca DJI totižto osadil Mavic Air senzormi aj zo zadnej strany, čo môže výrazne pomôcť pri lietaní smerom do zadu. Aj keď popravde, my senzorom veľmi nedôverujeme a dávame si radšej väčší pozor. V ďalších modeloch sa ich dočkáme aj z boku a potom z vrchnej časti, však DJI? 🙂

 

Senzory sú samozrejme aj v prednej a zo spodnej časti. Tie vpredu slúžia na vyhýbanie sa prekážkam a na ovládanie pomocou gést. Po novom je s dronom možné pomocou gést vzlietnúť už aj zo zeme, ovládať ho rôznymi smermi, zachytiť fotografiu, pristáť a podobne (pre porovnanie s DJI Spark sa vzlietalo z ruky). Zároveň predné senzory slúžia na vyhýbanie sa prekážkam. No tu sa pristavíme. Pokiaľ senzory v DJI Mavic Air zachytia prekážku, tak dron nezastaví a nebude čakať na povel pilota, ale plynule prekážku obletí. Sme zvedaví ako to bude fungovať v praxi. Peknú ukážku nájdete na kanáli Drone Nerds. Čas máte nastavený, stačí kliknúť TU.

 

 

 

Senzory zo spodnej časti slúžia pre lepšiu stabilitu počas lietania, pre lepšie lietanie bez GPS, pre lepšie lietanie v interiéri a zároveň pre plynulejšie vzlietavanie a pristávanie. V spodnej časti nájdeme batériu s kapacitou 2375 mAh, ktorá poskytne 21 minút letového času. Predpokladáme, že v praxi to bude približne 18 až 19 minúť. Cena náhradnej batérie je 79€ (link). Veľmi sa nám páči, že Mavic Air obsahuje vstavanú pamäť o veľkosti 8GB. Veľa krát sa nám stane, že chceme vytvoriť len pár fotografií alebo krátke video a zabudneme si zobrať kartu. Áno, áno drony od DJI dokážu zálohovať videá a fotografie priamo počas letu do mob. zariadenia, ale ide o zníženú kvalitu. Mavic Air podporuje pamäťové karty micro SD Class 10 alebo UHS-1 až do veľkosti 128GB. Ďalšia vec, ktorá sa nám veľmi páči je, že DJI konečne vybavilo dron konektorom USB-C! Ten môže poslúžiť na nabíjanie batérie, prenos súborov do PC a na aktualizáciu.

Ovládač

 

Skladací ovládač dronu DJI Mavic Air | Zdroj: dji.com

Diaľkový ovládač má jemne zmenený dizajn, ale podľa nás je viac-menej rovnaký ako pri modely DJI Spark (ukážka TU). Ponúka ale jednu výbornú vec. Totižto ovládacie páčky je možné demontovať a ukryť ich priamo v tele ovládača. To je naozaj veľmi praktická vec! V prípade, že páčky stratíte nič sa nedeje. Predávajú sa aj samostatne za 10€ s DPH (link). Telefón sa s ovládačom prepája cez USB kábel a v balení sa náchádza Micro USB, USB-C a Lightning kábel. Od výroby je nahodený Lightning kábel, takže ak máte iPhone máte pred prvým letom o starosť menej. Mobilný telefón slúži ako náhľadový displej, na ovládanie letových módov a na nastavovanie kamery (je potrebná aplikácia DJI GO4). Kapacita batérie v ovládači je 2970mAh.

 

Inteligentné módy a sledovanie objektov

 

Samozrejmosťou je aj automatické sledovanie objektov Active Track (naša ukážka s Phantom 4 TU) a rôzne inteligentné módy: Tripod, TapFly a podobne. Mavic Air obsahuje aj šesť módov QuickShots – Rocket, Dronie, Circle, Helix, Asteroid a Boomerang. Tieto módy automaticky vytvoria krátke video, ktoré môžeme ihneď zdielať na soc. siete a to cez aplikáciu DJI GO4.

 

Mód Boomerang | Zdroj: dji.com

Mód Asteroid | Zdroj: dji.com

Cena a dostupnosť

 

Mavic Air sa bude predávať v troch farebných prevedeniach: Biela (Artic White), Červená (Flame Red) a Čierna (Onyx Black). Nám sa najviac páči čierne prevedenie. Cena bola stanovená na 849€ s DPH za klasickú verziu a 1049€ s DPH za verziu Fly More Combo. My odporúčame kúpiť si radšej verziu Fly More Combo. V balení je totižto viacej vecí, ktoré budete časom určite dokupovať. DJI Mavic Air by mal byť dostupný na Slovensku v najbližších dňoch. Pevne veríme, že aj k nám doletí čím skôr a budeme Vám môcť natočiť video 🙂

Farebné prevedenia DJI Mavic Air | Zdroj: dji.com

Záver

 

DJI Mavic Air nám príde ako napumpovaný DJI Spark. Je kompaktný, má vcelku dobrú kameru a rôzne zaujímavé módy. Ale trocha sa bojíme toho, že nastane zmätok. DJI má momentálne veľa podobných modelov a ľudia sa budú v nich strácať. Podobne to mal aj výrobca športových kamier GoPro. V jednu dobu mali veľmi veľa modelov, ktoré sa od seba nejako výrazne neodlišovali a ľudia sa nevedeli rozhodnúť. Nakoniec to dopadlo tak, že výrobca zrušil niektoré modely. Nám by sa páčilo keby Mavic Air niesol názov Spark Pro alebo Spark 2 a v DJI riadne zapracovali na druhej generácií Mavic Pro. Pevne veríme, že Mavic Pro 2 príde čoskoro. Nedávno bol predstavený Autel Evo (konštrukcia je okopírovaná z Mavic Pro), ktorý obsahuje 1″ senzor a dokáže natáčať 4k60fps video. To sú parametre DJI Phantom 4 Pro vtesnané do kompaktnejšieho tela 🙂

 

Viac informácií o DJI Mavic Air nájdete na stránke výrobcu.

 

 

Užitočné odkazy:

 

Zdroj: dji